Minőségügyi Iroda

 

"Jót s jól, ebben áll a nagy titok". Kazinczy verssora akár egész kórházunk jelmondata lehetne, hisz mindannyian azzal a szándékkal jövünk be nap, mint nap, hogy a tudásunk szerinti legjobbat nyújtjuk betegeinknek.

Minőségügyi Iroda:

Kmety Zsuzsanna Minőségügyi Iroda - irodavezető

 

Ahol emberek dolgoznak, mindig történhetnek problémák. Mindannyiunk érdeke, hogy a problémák száma minél kevesebb legyen, és az egészségügyi ellátás színvonala pedig minél jobb legyen.

A jó minőségű ellátás elsősorban az orvosi, ápolási területeken tevékenykedőknek köszönhető és azoknak, akik az anyagok beszerzésével, a betegek szállításával és még számtalan "háttértevékenységgel" segítik a munkájukat. A Minőségügyi Iroda feladata az, hogy támogassuk őket munkafolyamataik megfogalmazásában, összehangolásában.

Sokan vitáznak arról, hogy mit jelent a jó minőségű egészségügyi ellátás. Számunkra azt, ha a beteg a lehetőségekhez képest mielőbb és minél teljesebben meggyógyul, és az ellátás körülményeivel, az elhelyezéssel, a bánásmóddal is elégedett. A gyógyulási mutatókat az egyes szakmák rendszeresen elemzik, és a kapott eredményeket kiértékelik. Betegeink elégedettsége is időközönként felmérésre, eredménye pedig közzétételre kerül.

Amennyiben bármely probléma merül fel, azonnal megnézzük - az érintettekkel együtt- hogy mi lehetett az ok és intézkedéseket hozunk annak megszüntetésére, illetve az ismételt előfordulás megakadályozására.

Mi a Minőségügyi Iroda szerepe ebben a törekvésben?

Feladatunk annak elősegítése, hogy a gyógyítás és az ápolás szabályozott keretek között történjen. Ezáltal minden érintett – betegek és egészségügyi dolgozók egyaránt - tisztában vannak feladatukkal és felelősségükkel és elvárásaikkal. Feladatainkat és felelősségeinket szabályzatokban, működési rendekben, protokollokban és szakmai eljárásleírásokban rögzítettük. Kórházunkban évente ellenőrzik az arra feljogosított szervezetek, hogy valóban a jelenleg érvényben lévő törvényi előírások szerint végezzük-e tevékenységeinket, valamint helyesen szabályoztuk-e a betegellátási és az azt támogató folyamataink rendszerét és ennek megfelelően végezzük-e feladatainkat. Büszkék vagyunk arra, hogy 2003. óta minden minőségirányítási felülvizsgálaton kiválóan feleltünk meg mind a nemzetközi
ISO szabványrendszer, mind pedig a Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok elvárásainak! Ez garanciát jelent betegeink számára, hogy mindent megteszünk, ami tőlünk telik.

 

A MEES kézikönyv letölthető innen.